A mindennapi rohanásban nem egyszerű olyan tevékenységet folytatni, amivel könnyen kiszakadhatunk a megszokott robotolásból. Pedig a pihenés mindenkinek jár, az idegrendszer és a test pedig kifejezetten igényli. Az énekterápiás alkalmakon olyan gyakorlatokat tudsz elsajátítani, amit aztán vezetés közben, a barátokkal vagy egy egyszerű vacsora készítés, teregetés, mosogatás vagy a napi rutin tevékenységek végzése közben is alkalmazhatsz.
Így megadva szervezetednek így önmagadnak is a megérdemelt ellazulást, akár már napi öt percben.

“Svéd szakértők arra a megállapításra jutottak, hogy az éneklés nemcsak a vér oxigénszintjét növeli, hanem egyfajta boldogsághormont, oxitocint is felszabadít, csökkenti a stresszszintet és a vérnyomást. A göteborgi egyetem kutatói azt találták, hogy azoknak a szívdobbanása, akik kórusban énekelnek, összehangolódik. Ez olyan nyugtatóan hat ránk, mint a jóga. Az éneklésnek hatása van a pulzusszámra is. ez pedig csökkenti a szívbetegségek kockázatát. Éneklés során pontosan, kontrolláltan kell levegőt venni. A ki- és a belégzés így hasonló hatást ér el, mint a jógalégzés. Segít ellazulni és a szívműködésünkre is kedvezően hat, mert oldja az izmok feszültségét, ezáltal csökken a kortizol nevű stresszhormon mértéke a vérünkben.

A zenélés az agyban is mérhető változásokat indít be. Ennek hatására pedig gyorsabban gyógyulhatunk egy stroke után.”

Jelentkezz egyéni vagy akár csoportos órára, és sajátítsd el te is az örömteli éneklés technikáit.

Forrás : https://www.life.hu/egeszseg/20190122-az-enekles-szervezetre-gyakorolt-jotekony-hatasai.html